- Przygotuj narzędzia
Aby poprawnie zmierzyć lukę wystarczą dwa proste narzędzia: miarka i prosta powierzchnia (np. drewniana linijka lub listwa).
- Zmierz lukę
1. Przyłóż listwę do koła tak, aby obejmowała felgę i oponę. Upewnij się, że listwa dotyka opony w dwóch punktach, aby listwa była idealnie równo z powierzchnią koła.
2. Użyj miarki, aby zmierzyć odległość między wewnętrzną częścią listwy, a wewnętrzną częścią obudowy błotnika (patrz załączony diagram).
3. Upewnij się, że pomiar został dokonany w punkcie w którym felga i opona są najbliżej błotnika. Przykładowo w autach z dużym negatywnym kątem pochylenia kół, opona z felgą mogą być najbliżej błotnika w jego przedniej lub tylnej części.
Uwaga:
Należy zawsze mierzyć z dwóch stron - kierowcy i pasażera, ponieważ lokalizacja piasty może być nieznacznie różna po obu stronach auta.
W takim przypadku należy zawsze brać pod uwagę mniejszy wynik!
Dodatkowo należy zwracać uwagę na części znajdujące się w błotniku (na przykład śruby, wewnętrzne okładziny itp.).