Sprężyny Eibach Racing Springs (ERS)

Eibach ERS (katalog).xls - Aktualny katalog Eibach ERS (2017) - obejmuje także referencje dostępne na magazynie w Niemczech (37.89 kB)

EIBACH DOUBLE-SPRING SYSTEM
Tuning zawieszenia sprowadza się do poszukiwania równowagi. Z jednej strony, system powinien być na tyle miękki, aby absorbować nierówności nawierzchni gwarantując maksymalną przyczepność. Z drugiej strony musi zapewniać wystarczającą sztywność, aby minimalizować przechyły karoserii (horyzontalne i wertykalne) podczas pokonywania zakrętów, przyspieszania i hamowania. W celu osiągnięcia równowagi, Eibach stworzył system ERS double-spring system. Łącząc sprężynę główną, sprężynę typu "tender" i / lub sprężynę typu "helper" inżynier lub weekendowy kierowca wyścigowy może stworzyć idealne połączenie gwarantujące osiągnięcie oczekiwanych parametrów. Dzięki bardzo szerokiej ofercie rozmiarów i charakterystyk sprężyn - ERS double-spring system jest niedoścignionym wzorem w zakresie osiągów i elastyczności. W wyścigach Off-Road, w których duży skok pracy zawieszenia jest niezbędny, połączenie dwóch głównych sprężyn o różnych parametrach daje miękkość przy pokonywaniu małych nierówności i sztywność niezbędną przy dużych nierównościach i skokach.

Sprężyny Eibach Double Spring System

EIBACH MAIN / TENDER SYSTEM
Sprężyna główna oraz sprężyna typu "tender" oferują mniejszą sztywność początkową podczas kompresji obu sprężyn, następnie oferując większą sztywność końcową podczas "zamknięcia" sprężyny "tender". Sprężyna główna ma charakterystykę linearną i determinuje ostateczną sztywność całego systemu. Sprężyny "tender" są dostępne zarówno w konstrukcji linearnej jak i progresywnej i determinuje początkową sztywnosć systemu.

Sprężyny Eibach Main Tender System

EIBACH MAIN / HELPER SYSTEM
Zadaniem sprężyny "helper" jest zapobieganie luzom powstającym pomiędzy sprężyną główną, a gniazdem sprężyny podczas stanu bezwładnego zawieszenia (braku obciążenia). Sprężyna "helper", inaczej niż sprężyn "tender", ma bardzo małą sztywność i z tego powodu nie ma wpływu na charakterystykę pracy zawieszenia. Luka do maksymalnie 2" (50mm) może być zniwelowana przy pomocy sprężyny typu "helper".

Sprężyny Eibach Main Helper System

EIBACH COUPLING SPACERS
Dystansów tych używa się do połączenia sprężyny głównej ze sprężyną typu "tender" lub "helper". Eibach oferuje zestawy do najbardziej popularnych aplikacji ERS double spring.

Dystanse Eibach Coupling Spacers

EIBACH TORSION RELEASE BEARING - TRB
System łożysk Eibach TRB redukuje tarcia podczas ugięcia. Skutkuje to płynną i stałą pracą sprężyn podczas całego etapu ugięcia. Eliminując tarcia powstające na gnieździe sprężyny pozwala również na prostrzą i bardziej precyzyjną regulację wysokości.

Łożyska Eibach Torsion Release Bearing