Pierwszym krokiem jest określenie co i w jaki sposób chcemy zmienić w swoim aucie. Opisaliśmy to w zakładce "Pomoc w zakupie".
Drugi krok jest równie ważny - prawidłowy dobór produktu. Firma Eibach dokłada ogromnych starań, aby katalog był przejrzysty, a dobór produktu prosty. Należy stosować się tylko do kilku zasad:
- Sprawdź czy model i wersja podana w katalogu pokrywa się z Twoim autem.
- Sprawdź czy roczniki pokrywają się - Eibach podaje daty produkcji z dokładnością do miesiąca. Proszę brać pod uwagę dokładną datę produkcji nie datę pierwszej rejestracji auta! Miesiąc i rok produkcji jest zawsze zakodowany w numerze VIN.
- W przypadku zawieszeń i sprężyn sprawdź maksymalne dopuszczalne obciążenia obu osi Twojego auta. Jest to kluczowa informacja! Każdy komplet testowany jest przez firmę Eibach na aucie z maksymalnymi dopuszczalnymi obciążeniami przy których sprężyny zachowują optymalną charakterystykę pracy. Tylko jeśli wartości te nie są przekroczone masz gwarancję, że obniżenie auta i praca zawieszenia będą zgodne z katalogiem. Klienci bardzo często mają problem z odszukaniem tych wartości. Są one widoczne na tabliczce znamionowej auta. Powszechnie stosowane jest kodowanie wg wzorca 1 - XXX kg / 2 - XXX kg, gdzie odpowiednio "1 - " to maksymalne dopuszczalne obciążenie osi przedniej, a "2 -" to maksymalne dopuszczalne obciążenie osi tylnej. Należy spisać te wartości i porównać z katalogiem. Jeśli którakolwiek z nich przekracza wartość z katalogu oznacza to, że dany produkt nie jest przeznaczony do Twojego auta.
- Dokładnie przeczytaj uwagi do produktu! Znajdują się w nich kluczowe informacje, które mogą zadecydować czy produkt jest dedykowany do Twojego auta czy nie.
- Wśród naszych Klientów znajduje się również duże grono osób stale mieszkających za granicą. W niektórych krajach wymagane są dodatkowe certyfikaty, które są wymagane do obniżenia auta - są to certyfikat TÜV lub ABE. UWAGA: certyfikaty te nie są prawnie wymagane na terenie Polski! Niemniej jednak w karcie produktu znajdziesz informację czy dany zestaw posiada certyfikat TÜV lub ABE czy też nie (wówczas w polu "Certyfikat" widoczny jest napis "Nie dotyczy" w przypadku amortyzatorów, na które nie wymagany jest ten dokument, lub "Brak" w przypadku braku tego certyfikatu dla danego kompletu sprężyn lub zawieszenia). Oba certyfikaty różnią się tym, że z dokumenten TÜV należy pojechać na stację diagnostyczną i "wbić" zmianę sprężyn lub zawieszenia do dowodu natomiast certyfikat ABE wystaczy dołączyć do dowodu w formie załącznika bez potrzeby wizyty na stacji diagnostycznej.
- Jeśli masz pytania lub wątpliwości - pytaj! Bardzo chętnie pomożemy i doradzimy. Preferujemy kontakt mailowy: [email protected]. Możesz także skorzystać z formularza kontaktowego.